Bilim & TeknolojiBilim insanları açıkladı: Kötümserliğin kaynağı nedir?

Bilim insanları açıkladı: Kötümserliğin kaynağı nedir?

Yapılan deneyler sonucunda hayvanlarda beynin kaudat çekirdek bölgesinin uyarılmasının karar alma sürecinde kötümserliğe yol açtığı gözlendi.

NAZİF MENTEŞ AA 1 DAKİKADA OKUNUR
Bilim insanları açıkladı: Kötümserliğin kaynağı nedir?

Bilim adamları, beynin belirli bir bölgesinin uyarılmasıyla oluşan negatif duygulanımların karar alma sürecinde kötümser ve irrasyonel seçimlere yol açtığını belirledi. ABD'nin Massachusetts Teknoloji Enstitüsüne (MIT) bağlı McGovern Beyin Araştırmaları Merkezi'nde görevli araştırmacılar, hayvanlar üzerine yaptıkları deneylerde, beynin kaudat çekirdek bölgesinin uyarılmasının stres altında kötümser değerlendirmelerin biçimlendirildiği davranışlara yönelttiğini gözlemledi.

Yapılan testler, depresyon ve anksiyete oluşma nedenleri için de analizler ortaya koyuyor.

Depresyon ve anksiyete tetikleniyor

Hayvanların söz konusu bölgeden gelen uyaranların etkisi altında davranışlarının olası faydalarından daha çok olası kötü sonuçlarına odaklanarak karar verdikleri belirtildi. Kötümser kara alma davranışının, ilk uyarımın ardından gün boyu sürebildiği de ifade edildi. Bilim insanları bunun insanlarda depresyon ve anksiyete bozukluğu hastalıklarında da karşılaşılan bir duygulanım/eylem modeli olduğuna dikkati çekti.

Bulguların söz konusu hastalıkların tedavisi için yeni olanaklar sağlayabileceğini kaydeden araştırmanın başyazarı Ann Graybiel, "Anksiyete ve depresyon için bir vekalet makamı bulmuş gibiyiz." ifadesini kullandı. Araştırmanın sonuçları "Neuron" adlı dergide yayımlandı.

NAZİF MENTEŞ GZT Editörü

GZT.com'da Teknoloji Editörü olarak görev yapıyor. Her hafta 1 canlı yayın, 2 de program yapan editör, araştırma ve detaylı analizler konusunda iddialı. Nazif'e "nazif.mentes@gzt.com" adresinden ulaşabilirsiniz.

iPhone 11 hakkında bilinen tüm detaylar VİDEO / 02:58