İsviçreli bilim adamlarından şaşırtmayan keşif: Dünya'ya benzer başka bir gezegen

İsviçre'nin Cenevre Üniversitesi'ndeki bilim adamları Dünya'dan 36 ışık yılı uzaklıkta bulunan Vela takımyıldızında yaşamaya uygun yeni bir gezegen keşfetti.

Şili'de bulunan Yüksek Hassasiyetli Işınsal Hız Gezegen Araştırmacısı (HARPS) teleskobunu kullanan astronom Stephane Udry kendisine eşlik eden ekiple birlikte HD 85512 yıldızı etrafında dönen gezegenin kendi güneşinden yeteri kadar uzak olmasından dolayı yaşamaya elverişli bir bölge olduğunu saptadı. Bu sayede yeni gezegen yaşayan tüm canlılar için yeni bir yaşam bölgesi olma potansiyeline sahip.

Ortalama sıcaklığı 24.85 derece
Dünyadaki atmosfere benzer bir atmosfere sahip olan 'HD 85512 b' adı verilen yeni gezegen kendi yıldızı etrafındaki dönüşünü 54 günde tamamlıyor. Ellerindeki temel verilere göre gezegenin ortalama sıcaklığını 24.85 derece olarak ölçen bilim adamları gezegenin üstünde su bulunduğunu düşünüyorlar. Dünya'ya göre daha küçük ve daha kayalık olan 'HD85512 b' İsviçreli bilim adamlarına göre 1-5 milyar yıl yaşı aralığında.

Udry ve ekibine göre, bu keşifler sayesinde gelecekteki mevcut yaşanabilecek gezegenlerin değerlendirilmesi için sağlam zeminler oluşturuluyor. Daha önce 2009 yılının Nisan ayında keşfedilen 'Gl 581 d' gezegeni ile yeni keşfedilen 'HD 85512 b' gezegeninin şimdiye kadar tespit edilen yaşamaya en elverişli gezegenler olduğu ifade ediliyor.