Bilim & TeknolojiKara delik fotoğrafı paylaşılıyor: Canlı yayın nasıl izlenir?

Kara delik fotoğrafı paylaşılıyor: Canlı yayın nasıl izlenir?

Dizi ve filmlere konu olan ve çok uzun yıllardır merak edilen kara delik fotoğrafı bugün Türkiye saatiyle 16:00'da canlı yayında paylaşılıyor. Ayrıntılar haberimizde:

YUNUS EMRE ŞAHİN GZT 1 DAKİKADA OKUNUR
Kara delik fotoğrafı paylaşılıyor: Canlı yayın nasıl izlenir?
Kara delik

ABD Ulusal Bilim Vakfı tarafından bundan tam olarak 7 yıl önce kurulan Event Horizon Teleskobu, elde edilen sonuçları bugün 16:00 itibariyle başlayacak olan canlı yayınla dünyaya duyuracak.

Açıklanacak bulguların astrofizik açısından bir dönüm noktası olacağı özellikle belirtiliyor. Zira karadeliklerin çevresi birçok dizi ve filmde de yer aldığı gibi 'evrendeki en vahşi yerlerden' biri olarak gösteriliyor. Kendisine yaklaşan yıldızları; gezegenleri ve her çeşit elektromanyetik radyasyonu geri döndürülemez şekilde yutuyor.

Dolayısıyla ilk kez yayınlanacak olan bu kara delik fotoğrafının önemi çok büyük.

Kara delik nedir?

NASA'ya göre kara delikler, herhangi bir şekle sahip olmayan ve etrafındaki her şeyi (ışık da dahil) içine alan gök cisimleri olarak tanımlanıyor.

Kara deliğin varlığı kabul ediliyor mu?

Evet; şu anda kara delikler evrensel olarak kabul ediliyor. Fakat hakkında bilinmeyen çok fazla detay var. En önemlilerinden biri de fotoğrafı. Bugün yayınlanacak fotoğraf işte bu sebeple büyük önem taşıyor.

Kara delik fotoğrafı ve açıklanacak detaylar dünya genelinde milyonlarca kişi tarafından merakla bekleniyor.

Kara deliğin gizemi nasıl çözülüyor?

Kara deliğin gizemi aslında büyük oranda Event Horizon isimli teleskop sayesinde çözülüyor. Güney Kutbu, İspanya, Hawai, Meksika ve Şili başta olmak üzere toplamda 8 farklı gözlemevine kurulan dev radyo teleskopları bu fotoğrafın oluşması için 2 yıl boyunca gökyüzünü görüntüledi.

Kara delik fotoğrafı canlı yayın

Kara delik fotoğrafı Türkiye saatiyle 16:00'da canlı yayında dünyayla paylaşılacak. Doğrudan yayını takip etmek isteyenler aşağıdan izleyebilirler.

YUNUS EMRE ŞAHİN GZT Editörü

GZT Teknoloji kendisinden sorulur. Teknoloji haberleri, ipuçları ve ürün incelemeleri hazırlar, her hafta gündemi değerlendiren canlı yayınlarla teknolojinin nabzını tutar.

NASA korkunç bir 'göktaşı' iddiasında bulundu VİDEO / 00:54