Kara delik fotoğrafı yayınlandı!

Kara delik

Bugüne kadar ortaya çıkan simülasyonların ötesinde ilk kez gerçek kara delik fotoğrafı canlı yayında paylaşıldı. Detaylar haberimizde!

ABD Ulusal Bilim Vakfı tarafından bundan tam olarak 7 yıl önce kurulan Event Horizon Teleskobu, elde edilen sonuçları bugün 16:00 itibariyle başlayan olan canlı yayınla dünyaya duyuruldu.

Açıklanacak bulguların astrofizik açısından bir dönüm noktası olacağı özellikle belirtiliyor. Zira kara deliklerin çevresi birçok dizi ve filmde de yer aldığı gibi 'evrendeki en vahşi yerlerden' biri olarak gösteriliyor. Kendisine yaklaşan yıldızları; gezegenleri ve her çeşit elektromanyetikradyasyonu geri döndürülemez şekilde yutuyor.

İşte kara delik fotoğrafı.

Kara delik nedir?

NASA'ya göre kara delikler, herhangi bir şekle sahip olmayan ve etrafındaki her şeyi (ışık da dahil) içine alan gök cisimleri olarak tanımlanıyor.

Kara deliğin varlığı kabul ediliyor mu?

Evet; şu anda kara delikler evrensel olarak kabul ediliyor. Fakat hakkında bilinmeyen çok fazla detay var. En önemlilerinden biri de fotoğrafı. Bugün yayınlanacak fotoğraf işte bu sebeple büyük önem taşıyor.

Kara deliğin gizemi nasıl çözülüyor?

Kara deliğin gizemi aslında büyük oranda EventHorizon isimli teleskop sayesinde çözülüyor. Güney Kutbu, İspanya, Hawai, Meksika ve Şili başta olmak üzere toplamda 8 farklı gözlem evine kurulan dev radyo teleskopları bu fotoğrafın oluşması için 2 yıl boyunca gökyüzünü görüntüledi.