Bilim & TeknolojiNASA yayınladı: 'İki galaksi çarpışmasının son evresi'

NASA yayınladı: 'İki galaksi çarpışmasının son evresi'

NASA'nın iki farklı galaksinin çarpışmasının son evresine yönelik yayınladığı görüntüler, galaksilerin artık iç içe geçmiş durumda olduğunu da gözler önüne seriyor.

NAZİF MENTEŞ GZT 1 DAKİKADA OKUNUR
NASA yayınladı: 'İki galaksi çarpışmasının son evresi'
İki galaksinin çarpışmasında son evre.

Amerika Birleşik Devletleri Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), iki galaksi çarpışmasının son evresinin görüntüsünü yayınladı. NASA'nın Hubble Uzay Teleskobu'nun çektiği görüntüde, Dünya'dan 230 milyon ışık yılı uzaklıkta Herkül takımyıldızında bulunan iki galaksinin iç içe geçtiği dikkati çekiyor.

NASA, galaksi hareketleri konusunda oldukça yoğun çalışmalar yürütüyor.

Gök bilimciler, NGC 6052 ismi verilen bu çok parlak galaksi ikilisinin, 'birleşmenin eşiğinde' olduğunu ifade ediyor. Samanyolu ve Andromeda benzer bir kader yaşayabilir Gök bilimci William Herschel tarafından 1784 yılında keşfedilen galaksi ikilisi, o dönem şeklinden dolayı tek bir düzensiz galaksi olarak değerlendiriliyordu. Ancak daha sonra NGC 6052'nin bu garip şeklinin aslında iki galaksinin çarpışmasının neticesi olduğu belirlendi.

Bahsi geçen 'galaksi hareketlerinin' gözlemlenmesinde Hubble Uzay Teleskobu kullanılıyor.

Aynı durum, 4 milyar yıl sonra!

Galaksiler birbirlerine yaklaştıkça her birindeki yıldızlar mevcut yörüngelerinden çıkarak yeni yörüngelerine yerleşmişti. Bilim adamları, Samanyolu ile komşusu Andromeda'nın en yakın 4 milyar yıl sonra benzer bir kaderi yaşayacağını öngörüyor.

NAZİF MENTEŞ GZT Editörü

GZT.com'da Teknoloji Editörü olarak görev yapıyor. Her hafta 1 canlı yayın, 2 de program yapan editör, araştırma ve detaylı analizler konusunda iddialı. Nazif'e "nazif.mentes@gzt.com" adresinden ulaşabilirsiniz.