"İzlesene"de: Sevginin Gücü, The Post ve Satıcı

Ne olursa olsun Shahida’ya yardım etmesi gerektiğini düşünen Pavan’ın bundan sonraki gayesi ise, bu küçük kız çocuğunu Pakistan’daki ailesine ulaştırmaktır.
Ne olursa olsun Shahida’ya yardım etmesi gerektiğini düşünen Pavan’ın bundan sonraki gayesi ise, bu küçük kız çocuğunu Pakistan’daki ailesine ulaştırmaktır.

İki ülke insanı üzerinden savaşı, sınır kavgalarını, ırk ve din çatışmalarını ortaya koyan film, tüm imkânsızlık ve ayrılıklara rağmen insanlığı, iyiliği ve sevginin gücünü muzaffer kılıyor.

Ba Jrangi Bhaijaan(Sevginin Gücü)

Sevgi ve inanç temelli bir hayat anlayışına sahip Pavan’ın geldiği şehirdeki en büyük gayesi, sevdiği kızla bir hayat kurabilmek için gerekli parayı kazanmaktır.

Ta ki, yolu Pakistanlı küçük Shahida ile kesişene dek... Pakistan’da ailesi ile yaşayan ve konuşamayan Shahida, annesi ile dua için gittiği Hindistan’da kaybolmuştur. Bu sırada Pavan’a rastlar ve ikisi arasında, karşılaştıkları andan itibaren görünmez bir bağ oluşur. Ne olursa olsun Shahida’ya yardım etmesi gerektiğini düşünen Pavan’ın bundan sonraki gayesi ise, bu küçük kız çocuğunu Pakistan’daki ailesine ulaştırmaktır. İki ülke insanı üzerinden savaşı, sınır kavgalarını, ırk ve din çatışmalarını ortaya koyan film, tüm imkânsızlık ve ayrılıklara rağmen insanlığı, iyiliği ve sevginin gücünü muzaffer kılıyor.

The Post

Nixon yönetimi The Post’u durdurmaya çalışır ve ABD Savunma Bakan Yardımcısı William Rehnquist davayı Yüksek Mahkeme’ye sunar.
Nixon yönetimi The Post’u durdurmaya çalışır ve ABD Savunma Bakan Yardımcısı William Rehnquist davayı Yüksek Mahkeme’ye sunar.

1971 yılında Pentagon belgeleri etrafında dönen yasal süreci konu alan ve gerçek olaylara dayanan filmde, Washington Post çalışanları editör Ben Bradlee ve yayıncı Kay Graham, ordu analisti Daniel Ellsberg tarafından yazılan ve sızdırılan Pentagon belgelerini yayımlama kararı alırlar. Nixon yönetimi The Post’u durdurmaya çalışır ve ABD Savunma Bakan Yardımcısı William Rehnquist davayı Yüksek Mahkeme’ye sunar.

The Salesman(Satıcı)

  • Asghar Farhadi, Satıcı’da kadın-erkek ilişkileri üzerine bazı sorunsallar üretiyor ve karakterlerin bunlarla yüzleşme sürecinde geçirdiği değişim ve dönüşümün hikâyesini ortaya koyuyor.

Filme gelince; yıkılma tehlikesi bulunması nedeniyle, yaşadıkları evden ayrılan Emad ve Rana, yeni taşındıkları evde, eski kiracıdan kalan birtakım eşyalar nedeniyle ufak bir kriz yaşarlar. Bu kriz sürecinde eski kiracının özel hayatına dair bazı dedikodular peyda olur ve ardından Rana evde yalnızken kimliği belirsiz biri tarafından saldırıya uğrar.

Rana yaşadığı tramvayı sessizce atlatmaya çalışırken, Emad ise olayın peşini bırakmaz ve kendi imkânlarıyla saldırganı bulmaya çalışır.