ABD'li doktorlar uyardı: Moderna'nın aşısı deride döküntülere neden oldu

Arşiv
Arşiv

ABD’deki Massachusetts General Hospital’dan doktorlar, Moderna şirketinin koronavirüs aşısının ilk dozun uygulanmasından yaklaşık 10 gün sonra deri üzerinde enflamasyona yol açabileceği konusunda uyardı.

New England Journal of Medicine dergisinde yayınlanan yazıda, Moderna aşısının ilk dozdan sonra deri üzerinde enflamasyona yol açabileceği belirtildi.

İlk dozdan 8 gün sonra döküntüler görülmeye başladı

Makaleye göre, 12 hastada enjeksiyon yapılan bölgenin kenarlarında bu tür reaksiyona rastlandı.

Hastalarda ilk dozdan ortalama 8 gün sonra döküntüler görülmeye başlandı. Semptomun başlama süreci ise 4 ilâ 11 gün değişiyor.


İkinci dozun yine de yapılması önerildi

Diğer yandan doktorlar, enflamasyona rağmen hastaların ikinci dozu da yaptırmaları ve bağışıklık geliştirme sürecini tamamlaması gerektiğini ifade etti. Zira ikinci dozdan sonra yalnızca üç kişide benzer yoğunlukta, 3 kişide ise daha hafif enflamasyona rastlandı. Kalan 6 kişide ise bir sorun yaşanmadı.