20.356 Takipçi

Nihayet Dergi zengin içeriğini artık dijital yüzüyle de okuruna ulaştırıyor! Dinleyici olan sizleri Nihayet ve GZT'yi takip etmeye çağrıyor. Yazarlarımız, Doğu’dan ve Batı’dan sesleri başka yerlerde bulamayacağınız içeriklerle ele alıyor. Standartları tartışırken gözden kaçanları “özel dosyalarla” gündeme getiriyor, okuma önerileri sunmayı da ihmal etmiyor. Niteliğin Egemenliği, Kayıtlar, Hayat Memat, Çizgi Hikâye, Kültür Atlası, Türkiye’den-Dünyadan kitaplar ve her ay merak uyandıran dosya konuları… Sizi size anlatan bölümler farklı kalem, çizgi ve fotoğraflarla derginiz Nihayet’te!

Adalet endişesi : Üç Billboard Ebbing Çıkış

​Adalet endişesi : Üç Billboard Ebbing Çıkış
​Adalet endişesi : Üç Billboard Ebbing Çıkış

Film, 2015 yılında ülke genelinde büyük infial uyandıran Özgecan cinayetine benzeyen vahşi bir saldırıdan sonra, olayın geçtiği kurgusal kasabada yaşananları perdeye taşıyor.

İçindekiler

gzt

Flaubert, bir kimsenin toplumun seçkin ve sevimli bir üyesi olarak kabul edilebilmesi için söylemesi beklenen klişe lafları derlediği Yerleşik Düşünceler Sözlüğü’nün “adalet” maddesinde, “Adaletten asla kaygı duymamalı” ifadesini kullanır.

Flaubert’in ironik anlatımıyla özlü biçimde ifade ettiği gibi, adalet için mücadele edecek veya onu tesis edecek olan kişi toplumsal statüsünden ve bu statünün getirdiği korunaklı alandan bir noktada vazgeçmek zorunda kalacaktır.

Adalet hakkında kaygılanmaya başlayan, hissettiği bu endişeyle savaşmaya başlayan bireyin -hiç değilse mücadele esnasında- sevilmeye ve sayılmaya devam etmesi pek olası değildir.

  • İşte sezonun en iyi filmlerinden Üç Billboard Ebbing Çıkışı, Missouri’nin (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, 2017) başkahramanı Milfred, Flaubert’in aksini tarif ederek işaret ettiği adalet savaşçısının hayat bulmuş hâli gibidir.
  • Film, 2015 yılında ülke genelinde büyük infial uyandıran Özgecan cinayetine benzeyen vahşi bir saldırıdan sonra, olayın geçtiği kurgusal kasabada yaşananları perdeye taşıyor.

Milfred, cinayetin üzerinden aylar geçmesine rağmen kızının katilinin yakalanmaması yüzünden hayli öfkelidir. Kasabadaki emniyet görevlilerine karşı tek başına mücadeleye girişen Milfred işe, kızının öldürüldüğü kuş uçmaz kervan geçmez yoldaki üç billboard’u kiralayarak başlar.

Polislerin, kızının katilini aramak yerine yetkilerini kötüye kullanmakla meşgul olduklarına inanan kadın, billboardlar aracılığıyla sesini duyurmaya çalışır.

Ancak herkesin herkesi tanıdığı; dost ile düşmanın sürekli aynı restoranda, hastane odasında veya karakolda bir araya geldiği küçük kasabada böylesi bir mücadeleyi sürdürmenin kolay olmadığı kısa sürede anlaşılır. Adaletin tesisi için kurumlardan umudunu kesen kadın, bu küçük kasaba refleksini lehine çevirmeye ve tek tek insanları kazanmaya çalışır.

İlginizi çekebilirMaziye sığınmak: Phantom Thread

Her hâliyle bu küçük kasaba toplumunun seçkin ve sevimli bir üyesi olmaktan uzak görünen Milfred, adaletin yerini bulacağını umut etmek istese de bu konu hakkında son derece endişelidir. Fena hâlde ağzı bozuk, acı çeken ama savaşmaya devam eden kadının kavgası, tıpkı Flaubert’in muzip sözlüğü gibi, yerleşik düşünceleri sarsmayı hedefler.

Zira Flaubert’e göre, adaletin tesis edileceğinden kuşku duyulmaması gerektiği, toplum fertlerinin bir arada yaşayabilmek için birbirine söylediği yalanlardan biridir. Ve bunu gerçek kılmanın yolu kurumların arkasına saklanmak yerine, bireylerin tek tek adaletsizliğe katkıları üzerine düşünmeye başlamasından geçer.

Üç Billboard Ebbing Çıkışı, Missouri’nin mütevazı anlatımı, bütçesi nispetinde büyük sözler söyleyen filmlerden usanan seyirciye ilaç gibi gelecek.
Üç Billboard Ebbing Çıkışı, Missouri’nin mütevazı anlatımı, bütçesi nispetinde büyük sözler söyleyen filmlerden usanan seyirciye ilaç gibi gelecek.
Üç Billboard Ebbing Çıkışı, Missouri’de süreç “filmlerdeki gibi” kolay olmasa da Milfred’ın attığı taş, hikâyeye dâhil olan karakterlerin her birini iyileştirecek bir sürecin başlangıcı olur.

İncelikle işlenmiş bir senaryoyu çok iyi oyunculuklarla buluşturan Martin McDonagh’ın yazıp yönettiği ve Amerikan bağımsız sinemasının son yıllardaki en iyi örneklerinden biri olan film, mizahi bir anlatımla trajik hikâyenin altından kalkmasıyla ayrı bir yerde duruyor.

Coen Kardeşler’in kara komedisiyle de akrabalıklar taşıyan film, yerli komedi filmlerinin birbiri ardına vizyona girdiği ve sinema salonlarını büyük ölçüde kuşattığı şu günlerde, alternatif yapımlar arayan seyirci için güçlü bir seçenek. En az ismi kadar enteresan film, sonbahardaki festival gösterimlerinin ardından 2 Şubat itibariyle sinema salonlarında görülebilir.

Şubat Vizyonunda Öne Çıkanlar

 Hayal kırıklığı ile dolu bir evliliğin içinde sıkışan Neslihan’ın hikâyesini anlatan Sofra Sırları, mükemmel bir aşçının kusursuz bir seri katile dönüşümünü anlatıyor. Film, senarist ve yönetmen Ümit Ünal’ın imzası kadar, Neslihan rolündeki Demet Evgar’ın performansıyla da dikkat çekiyor. (Vizyon tarihi: 16 Şubat 2018)
Hayal kırıklığı ile dolu bir evliliğin içinde sıkışan Neslihan’ın hikâyesini anlatan Sofra Sırları, mükemmel bir aşçının kusursuz bir seri katile dönüşümünü anlatıyor. Film, senarist ve yönetmen Ümit Ünal’ın imzası kadar, Neslihan rolündeki Demet Evgar’ın performansıyla da dikkat çekiyor. (Vizyon tarihi: 16 Şubat 2018)
 Soğuk Savaş döneminde Amerika’da geçen hikâye, yüksek güvenlikli bir devlet laboratuvarında temizlikçi olarak çalışan Elisa’nın suda hapsedilen insansı bir yaratığı acımasız deneylerden kurtarmaya çalışmasını anlatıyor. Yönetmen koltuğunda Pan’ın Labirenti’nden hatırladığımız Guillermo del Toro var.(Vizyon tarihi: 16 Şubat 2018)
Soğuk Savaş döneminde Amerika’da geçen hikâye, yüksek güvenlikli bir devlet laboratuvarında temizlikçi olarak çalışan Elisa’nın suda hapsedilen insansı bir yaratığı acımasız deneylerden kurtarmaya çalışmasını anlatıyor. Yönetmen koltuğunda Pan’ın Labirenti’nden hatırladığımız Guillermo del Toro var.(Vizyon tarihi: 16 Şubat 2018)
Çin’in güneyindeki küçük bir kasabada geçen film, bir suç hikâyesini animasyonu kullanarak aktarıyor. Nişanlısının başarısız estetik ameliyatını telafi etmek için para bulmaya çalışan Xiao Zhang, patronundan hırsızlık yapar ve bir gecede herkes Zhang’ın ve paranın peşine düşer.(Vizyon tarihi: 9 Şubat 2018)
Çin’in güneyindeki küçük bir kasabada geçen film, bir suç hikâyesini animasyonu kullanarak aktarıyor. Nişanlısının başarısız estetik ameliyatını telafi etmek için para bulmaya çalışan Xiao Zhang, patronundan hırsızlık yapar ve bir gecede herkes Zhang’ın ve paranın peşine düşer.(Vizyon tarihi: 9 Şubat 2018)