86 yıllık Japon evi renovasyonu: Ouchi

HATİCE KÜBRA KESKİN
Abone Ol

Japon asıllı mimarlık ofisi DDAA, Hasami çömlek markası olan Maruhiro için tarihi bir konağı ofis olarak yeniden işlevlendirdi. Ouchi isimli ofis en az maliyet ve değişiklikle var olan izlenimi değiştirmeyi amaçlıyor.

Çömlekçilik Nagazaki, Hasami’de yerel bir endüstri olarak biliniyor.

Proje için 86 yıllık eski bir Japon evi renove ediliyor. Tarihi konutun bitişiğinde bulunan Hiroppa isimli başka bir Maruhiro projesi sayesinde tasarım, ofis ölçeğinden çıkarak çok işlevli bir hale geliyor.

Renove edilen tarihi konak.

Hiroppa projesi bir adet park ve yüz yüze yönetilen bir mağaza işletmesini kapsıyor.

Hiroppa, başlama aşamasındayken COVID-19 salgını tüm dünyaya yayılıyor. Ancak mülk sahibi, dış mekan kullanımına yönelik park projesinin COVID sonrası koşullarda bile faydalı olacağını düşünerek projeye devam etme kararı alıyor.

Ofis dış mekanla direkt ilişki kuruyor.

Tasarımın bir bütün olarak ele alındığı proje, sadece müşteriler için değil aynı zamanda yerel halk için de bir plaza olarak planlanıyor.

DDAA, organizasyon yönetimini esnek bırakarak ön görülemez gelecek için bir nevi önlem alıyor. Bu sebeple tasarım ekibi, proje için ayrılan bütçenin yarısını kullanmayı önererek mekanda mümkün olan en az değişikliği yapıyor.

Ekip proje hakkında “Mümkün olan en az değişiklikle var olanın izlenimini cesurca değiştirmek, işlev ve konsept olarak sabit olmayan bir alan oluşturmayı amaçladık.” diyor.

Projede eski konağın tarihi atmosferi korunuyor.

Parka bitişik bulunan tarihi konutta ofis fonksiyonuna ek olarak bir sergi salonu, mutfak ve çeşitli sanatçılarla iş birliği ve çalışmanın yürütülebileceği alanlar bulunuyor.

Japonya’nın geleneksel ahşap evlerinin, tekrarlanan genişleme ve yenilemeye izin verecek şekilde tasarlanması proje için avantaj oluşturuyor.

Tatami hasırları, yer döşemesi olarak kullanıldıkları odadan sandalye kullanımına engel oldukları için sökülüyor. Zeminin kaldırılmasıyla meydana çıkan taş kideli temel olduğu gibi bırakılarak, eskiyen yüzeylere beton dökülüyor.

Taş kideli temel.

Masanın ayakları da betondan yapılarak mekânsal bütünlük oluşturulmaya çalışılıyor.

Mekanda detaylar ve işçilik dikkat çekiyor.

Hasırların mekandan çıkarılmasıyla zemin alçalıyor ve kullanıcıların sandalyelere oturması durumunda park tam olarak göz hizasında kalıyor. Bahçe manzarasının kesintiye uğramaması için tasarım ekibi, yukimi-shoji ekranlarındaki tüm kağıt ve camları çıkarıyor.

Yukimi-shoji geleneksel Japon mimarisinde kullanılan, kafes çerçeve üzerinde yarı saydam veya şeffaf levhalardan oluşan bir kapı, pencere veya oda ayıracı olarak kullanılıyor.

Zeminin alçalmasıyla tavan yüksekliği sorunu çözülüyor ve daha aydınlık bir mekan oluşturulmuş oluyor.

Mevcut shoji çerçevesine giriş için işaret görevi gören yuvarlak aynalı bir kapı yerleştiriliyor.

Yuvarlak kapı ray üzerinde hareket ettiriliyor.

İkinci katta, sanatçılar için bir yaşam alanı oluşturmak için tatami hasırları ahşap levhalarla değiştiriliyor. Nageshi'nin -kolonları yatay olarak birbirine bağlayan dekoratif malzeme- altındaki duvar, zemin ile aynı lauan kontrplak ile kaplanıyor ve odanın başka bir yerinde değişiklik yapılmıyor.

İkinci kat.

Lauan kontrplak, Filipin maun ağacından yapılıyor.

Proje tamamlandığında Ouchi’nin, sadece ofis olarak değil, parka bitişik çay ocağı, pop-up mağaza ve kiralık alan olarak da kullanılması planlanıyor.

Duvarlarda sanat eserleri sergileniyor.

Proje

Ouchi

Mimar

DDAA

Alan

408 m²

Yer

Hasami, Japonya

Yıl

2021

Fotoğraflar

Kenta Hasegawa

Üreticiler

Stüdyo kemer

İnşaat

KAMIYAMA