Deneyim odaklı mağaza: SIDIZ Flagship Store

ÖMER TALHA UĞUR
Abone Ol

Betwin Space Design, SIDIZ için marka kimliğini yansıtan deneyime dayalı bir amiral mağazası tasarladı. Mağaza, markanın tasarım hassasiyetine, yüksek teknoloji işçiliğine ve akılcı felsefesine göre geliştirildi. Renk paleti, çağdaş materyal ve mekansal düzen kullanımı ziyaretçileri ürünleri denemeye yöneltecek şekilde tercih edildi.

Mağaza genel itibariyle gri metalik tonlardan oluşuyor.

Betwin Space Design’ın gerçekleştirdiği tasarım, markanın sahip olduğu "Oturma Deneyimi" yaklaşımını müşterilere en iyi şekilde yansıtmayı hedefliyor. SIDIZ, ürünleri ile insanlara çeşitli oturma deneyimleri sunmayı; böylece daha tatmin edici ve daha iyi bir çalışma ortamını desteklemeyi arzuluyor. Mimari tasarım bu yaklaşımı somutlaştırıyor.

Mağazanın açık planında 12 adet sandalye sergileniyor.

Perdelerin ardında farklı sandalye tasarımları yer alıyor.

Mağaza tasarımı, günlük ve günlük olmayan mobilyaları bir arada kullanıyor. Bu yaklaşım ile insanların ihtiyaç duyduğu farklı ürün yelpazesi mağazada buluşuyor. Marka kimliğini yansıtan temel ürünler ile ihtişamlı tasarımlar bir arada kullanılıyor.

Binanın mevcut cephesinin ritmik düzeni sandalye tasarımlarını sergilemek için kullanılıyor.

Amiral mağazası binanın birinci katında yer alıyor. Bu durum, cephenin doğrudan bir reklam ve tanıtım panosu olarak kullanılmasına olanak tanıyor. Mağaza, açık planlı şekilde geliştiriliyor ve sandalyeler boşlukta sergileniyor. Modern malzemeler, ürünler ve gri renk; markanın ana kurgusunu ifade ediyor. Mekanı saran gümüş perdelerin arkasında diğer sandalye tasarımları gizleniyor.

Özel aydınlatma tasarımı malzeme ve ürün kalitesini gösteriyor.

Mekansal düzen, alışveriş yapanları ideal sandalyeyi bulmaya teşvik ediyor.

Cephede 12 adet ana ürün bir dizin şeklinde kamuya sergileniyor. İşlek bir caddeye bakan cephe, önemli ürünleri sergilerken avangart bir enstalasyon gibi dikkat çekiyor. Diğer yandan merkezi düzen, kullanıcıları tek başına oturma eylemine teşvik ediyor.

Mağaza içerisinde gezmek ve ürünleri incelemek için geniş alanlar planlanıyor.

Betwin Space Design uyumlu ve özel olarak üretilmiş masalar ile sandalyeleri destekliyor. Diğer mobilyalar, özel malzeme ve tasarıma sahip olmalarına rağmen yalnızca ana öğe olan sandalyeleri desteklemek için kullanılıyor. Ayrıca masalara entegre edilmiş lambalar ve tavan aydınlatmaları sandalyelerle birlikte bütüncül bir ortam sunuyor. Bu seçim ve kombinasyon, SIDIZ Nonhyeon Amiral Gemisi Mağazasının tasarımının özünü yansıtıyor.

Pileli gri perdeler, mekana düşey bir boyut kazandırıyor.

Doğrusal öğeler, medya duvarına dikkat çekiyor.

Mağaza tamamen sandalyeleri deneyimleyen bireylere göre özel olarak uyarlanıyor. Müşterilerin vücut tiplerine ve zevklerine uygun bir tasarım seçmelerine olanak tanınıyor. Sandalyelerin ortamına ayak uyduran masalarda, sandalyelere özel bilgiler yer alıyor. Doğru duruş poziyonları, ürünlere özgü işlevler, ayrıntılı montaj seçenekleri, stil ipuçları ile ilgili yönergeler ziyaretçilere gösteriliyor.

Banko içerisinde çeşitli kumaş numuneleri istiflenerek markanın çeşitliliği yansıtılıyor.

Yönergeleri okurken geçirilen vakit, sandalyeleri daha iyi deneyimlemeye olanak tanıyor. Genel olarak mağazalar satıcının bakış açısıyla tasarlandığından, tüketicilerin hareket etmesini ve daha çok ürünü görmesi için tasarlanıyor.

Mağaza genel olarak soğuk tonlardan oluşan düz formlardan meydana geliyor.

Lineer aydınlatma ve modern malzemeler, müze benzeri bir alan oluşturuyor.

Betwin Space Design, markanın sahip olduğu teknolojiyi, uzmanlığı ve incelikli tasarım hassasiyetini mekanın tamamına yansıtmaya çalışıyor. Marka, "sandalye=yaşam tarzı" düşüncesi gibi duygusal üretim yerine gerçekçi tasarım ilkelerine odaklanıyor. Bu sayede mağaza tasarımı işlevsellikten uzak unsurları terk ediyor ve mümkün olduğunca işlevin özüne odaklanıyor.

Spotlar.

Tavana monte edilen spot aydınlatmalar, ışığı şeffaf akrilik kullanarak doğrudan ürünlerin üstüne yansıtıyor. Bu yönlendirme, işleve ve akla odaklanan bir alan olduğunu metaforik olarak vurguluyor. Ürünler bir yandan öne çıkarılırken bir yandan da detayların net bir şekilde görülmesi sağlanıyor.

Masalarda sandalyelere dair detaylar içeren bilgilendirmeler bulunuyor.

Birbirinin aynı masalar, sandalye deneyimini güçlendirmek için kullanılıyor.

Gümüş perdeler, tüm bakışları merkezdeki sandalyelere yönlendiriyor. Sandalyeler ve beraberinde yer alan tam donanımlı masalar, oturma deneyimi için alternatif senaryolar sunuyor. Masalarda yer alan ekranlar, aydınlatmalar ve çekmeceler sandalyenin çevresiyle olan ilişkisine örnekler veriyor.

Lineer aydınlatmalar sandalyeler için modern çerçeveler oluşturuyor.

Mağazanın açık planına dizilen sandalyeler, dev bir medya duvarına bakıyor. Medya duvarında farklı sandalye modelleri ve örnek kullanımlarına dair görüntüler yayınlanıyor. Bir sınıfı veya kiliseyi andıran ekrana yönelen plan şeması, medya duvarına olan ilgiyi artırıyor. Yayınlar, insanların sandalyelere oturduğunda meydana gelen olumlu değişimi yani "Oturma Deneyimi"nin önemini vurguluyor. Çalışmak, izlemek, oynamak ve dinlenmek için sandalyelere oturuluyor. Verimliliği ve odağı arttıran sandalyelerin rolleri bir oturma deneyimi olarak görselleştiriliyor.

Masalarda bir çalışma alanı atmosferi oluşturuluyor.

Tam donanımlı masalar farklı kullanış alternatiflerine uyum sağlayarak ideal bir deneyim alanı sunuyor.

Plan.

Proje

SIDIZ Flagship Store

Mimar

Betwin Space Design

Alan

159 m²

Yıl2022
Tasarım ekibi

Junggon Kim, Hwanwoo Oh, SuinLee, Seon Gwan Kim, Min Kyoung Kim, Yeon Kyun Ha

Konum

Gangnam-gu, Güney Kore

Fotoğraf

Yong-joon Choi