Kırsal dünyayı yansıtan tasarım: Pastoral Symphony Installation

Pastoral Symphony Installation.
Pastoral Symphony Installation.

Bourguignon Quentin, Delebecque Marin ve Doin Luc, kiliselerin çan kulesini andıran bir enstalasyon tasarladı. Pastoral Symphony Installation, kırsal alanda bir çekim noktası oluşturuyor. Yerel değerleri yansıtan enstalasyon, kırsal dünyaya bir deneyim fırsatı sunuyor.

Fransa’nın Valbeleix komününün Sancy kırsalında yer alan Pastoral Symphony Installation, Horizon “Art Nature” adlı çalışmanın 16. bölümü olarak tasarlanıyor. Enstalasyon farklı yönleriyle kırsal dünyayı oluşturan peyzajı, kullanıcıları, çeşitliliği, bina alışkanlıklarını, ekolojiyi ve turizm gibi çeşitli çağdaş ilke ve sorunları araştırıyor.

Enstalasyon oldukça net bir geometrik formdan meydana geliyor.
Enstalasyon oldukça net bir geometrik formdan meydana geliyor.

Enstalasyonun çan kulesini sembolize eden formu, hem zamansal hem de fiziksel olarak merkeziyeti vurguluyor. Buradaki odak noktası, Sancy’nin ana karakterini oluşturan kırsal etkinliği öne çıkarıyor. Kırsal peyzajın temel unsuru olan meraların yanından birçok insan geçip giderken az sayıda insan sürekli olarak konaklıyor. Kırsal arazinin ortasındaki çan kulesi, bu tarımsal alanlara, gelişimlerine ve dönüşümlerine bakmanın yollarını sorguluyor.

Ahşap strüktür ve saman balyaları büyük oranda açıkta bırakılıyor.
Ahşap strüktür ve saman balyaları büyük oranda açıkta bırakılıyor.
Yapı kırsal manzarada kendini belli ediyor.
Yapı kırsal manzarada kendini belli ediyor.

Pastoral Symphony” (Pastoral Senfoni), çan kulesinin ilk örneğini ifade eden bir mikro mimari olarak geliştiriliyor. Enstalasyon, çevredeki köylerde halihazırda var olan çan kulelerini yansıtıyor. Çan kulesinin formu mevcut örneklerden yola çıkılarak şekilleniyor.

Enstalasyon, insanların kırsal dünyayı deneyimlemesi için bir fırsat sunuyor.
Enstalasyon, insanların kırsal dünyayı deneyimlemesi için bir fırsat sunuyor.

Ahşap strüktür ile inşa edilen çan kulesinin duvarları samanla dolduruluyor ve bunun üzerinde geleneksel bir ahşap çatı yükseliyor. Pürüzsüz geometrik hacim, uzaktan bakıldığında heykelsi bir görünüm sunuyor. Cephenin dolu boş deseni ise yaklaştıkça keşfedilen bir grafik ritim oluşturuyor. İç kısımda ise ziyaretçileri saman balyalar, ahşap strüktür ve çan kulesi karşılıyor.

Ham ahşap yüzeyler, yeşil peyzajda öne çıkıyor.
Ham ahşap yüzeyler, yeşil peyzajda öne çıkıyor.
Çan kulesi formu, kiliselerin sahip olduğu merkezi değeri yansıtıyor.
Çan kulesi formu, kiliselerin sahip olduğu merkezi değeri yansıtıyor.

Çan, ziyaretçilerin kırsal dünyada bir aktör olmasına fırsat sunuyor. Doğrudan strüktüre asılan çanlar bir halat ile harekete geçiriliyor ve “Pastoral Symphony” (Pastoral Senfoni) denen ambiyansı oluşturuyor. Bu ortam çevredeki ziyaretçileri, çalışanları ve canlıları bir araya getiriyor. Çan sesi kırsal dünya için adeta bir marş olma anlamı taşıyor.

Kuleye iki yandan giriliyor.
Kuleye iki yandan giriliyor.
Keresteler diyagonal olarak aralıklarla cepheyi kaplıyor.
Keresteler diyagonal olarak aralıklarla cepheyi kaplıyor.

Enstalasyonun inşasında kullanılan yerel kaynaklardan ahşap ve saman, tarımsal kimliği sürdürüyor. Saman balyalar ve keresteler, 25 kilometreden daha yakın bir mesafede bulunan yerel üreticilerden temin ediliyor. Tasarımcılar mikro mimarinin hayata geçirilmesini, doğal çevreyi keşfetmenin bir yolu olarak görüyor.

Açıkta bırakılan strüktür iç mekandan rahatlıkla okunuyor.
Açıkta bırakılan strüktür iç mekandan rahatlıkla okunuyor.
Enstalasyon yüzyıllardır süregelen bir mimari ögeyi yorumluyor.
Enstalasyon yüzyıllardır süregelen bir mimari ögeyi yorumluyor.
Boşluklu yapı hafif bir strüktür oluşturuyor.
Boşluklu yapı hafif bir strüktür oluşturuyor.
Çan kulesi eskizleri.
Çan kulesi eskizleri.
Eskiz.
Eskiz.
Kot planları.
Kot planları.
Kesitler.
Kesitler.
Ahşap strüktür görünüşleri.
Ahşap strüktür görünüşleri.
Görünüşler
Görünüşler
Proje

Pastoral Symphony Installation

Mimar

Bourguignon Quentin,Delebecque Marin, Doin Luc

Alan

10 m²

Yıl2022
Konum

Sancy, Valbeleix, Fransa

Fotoğraf

Luc Doin