Ryan’ın çürüyen meyve heykelleri
New York'ta yaşayan sanatçı Kathleen Ryan'ın gerçeğinden çok daha büyük ölçekteki çürüyen meyve heykelleri, ikilikleri sorgulamamıza sebep oluyor: Ağırlık ve hafiflik, el yapımı ve endüstriyel ürün, eski ve yeni, hayal ve gerçeklik... Sanatçı, bu zıtlıkları çalışması boyunca etkili görsel bir şölen ile bizlere sunuyor.
1-12
‘bad lemon (tart)’, 2020. Ryan çürük için değerli, göz kamaştırıcı taşları tercih ederken, meyvenin bozulmamış kısmı için sıradan cam boncuklar kullanıyor.
2-12
'bad lemon (tart)’, 2020. Çalışmada kehribar, akik, turkuaz, florit, prehnit, manyezit, yeşim taşı, kuvars, ametist gibi taşlar yer alıyor.
4-12
‘bad cherries (BFF)’, 2020. Çalışmada akik, amazonit, akuamarin, ametist, angelit, aytaşı, kuvars, kırmızı aventurin, riyolit, serpantin, kuvars, kaplan gözü gibi taşlar yer alırken; tatlı su incileri kaplamalı polistiren üzerinde cam, çelik pim ve olta gibi nesnelerde kullanılmış.
6-12
‘bad lemon (persephone)’, 2020. İğneli cam boncuklar ve yarı değerli taşlarla yukarıdan aşağıya çivilenen bu 'kötü meyveler' küfü, çürüyen kabukları ve meyvelerin çürürken yaşadığı dönüşümleri gösteriyor.
7-12
‘bad lemon (persephone)’, 2020. Çalışmada turkuaz, serpantin, akik, dumanlı kuvars, labradorit, kaplan gözü, tektit, siyah taş, yeşim, aventurin, italyan oniks, obsidiyen gibi taşlar yer alıyor.
9-12
'bad melon (big chunk), 2020.' Ryan, karpuzun kabuğu için, 1973 tarihli harap durumdaki bir kamp aracını satın alıp söktü. Yüzeyi çizikler, pas lekeleri ve eziklerle eskitmiş.
10-12
'bad melon (big chunk), 2020.' Çalışmada kiraz kuvars, gül kuvars, botsvana akik gibi taşlar yer alırken; boynuz, cam, dökme demir ve pirinçten yapılmış sinekler de kullanılmış.
11-12