Hantavirüs salgınında geçmişin izi: Laboratuvardan mı sızdı? Kıta ülkesinden '300 şişe' itirafı geldi!

Dünya, MV Hondius gemisinde patlak veren Hantavirüs salgınını konuşurken gemideki tahliye süreçleri başladı. Gemiden ayrılan bir yolcunun izine hâlâ ulaşılamazken, virüsün kökenine ilişkin ortaya atılan çarpıcı bir iddia gündemi sarstı.
MV Hondius gemisinde üç kişinin ölümüyle sonuçlanan Hantavirüs salgını, uluslararası bir güvenlik krizine dönüştü. Avustralya’dan gelen itiraf, virüsün kökenine dair şüpheleri artırdı. 2024 yılında bir laboratuvar dondurucusunun değişimi sırasında kaybolan 300 numuneden ikisinin, bugün gemide can alan Hantavirüs türüyle birebir eşleştiği belirlendi. Soruşturma ekipleri şişelerin yanlışlıkla imha edildiğini savunsa da zamanlama "ihmal" tartışmalarını alevlendirdi.

Kayıp yolcu alarmı
Salgın sonrası St Helena’da gemiden inen yolcuların takibi sürerken, bir yolcunun izine henüz rastlanamadı. Potansiyel taşıyıcı olabileceği değerlendirilen "firari yolcu" için arama çalışmaları devam ediyor.
Çöp sahasından gemiye: Ölümcül yolculuk
Uzmanlar, salgının gemiye ilk olarak Arjantin’in Ushuaia kentinde bir çöp sahasını ziyaret eden Hollandalı bir çift üzerinden girdiğini saptadı. Nadir kuş gözlemi için çöplüğe giden çift, virüsü buradan gemiye taşıdı. 11 Nisan'da başlayan can kayıpları, 2 Mayıs'ta bir Alman vatandaşının hayatını kaybetmesiyle üçe çıktı.


Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.