Tarımda tarihi devrim için geri sayım: B reçete sistemi tüm Türkiye'de başlıyor!

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinde izlenebilirliği artıracak B reçete sisteminin 1 Temmuz itibarıyla Türkiye genelinde uygulanacağını açıkladı. Yeni sistemle zirai ilaçlar yalnızca kayıtlı üreticilere, üretim alanına ve belirlenen doz kadar satılabilecek.
Tarım ve Orman Bakanlığı, B reçete sistemi uygulamasını 1 Temmuz itibarıyla Türkiye'nin 81 ilinde aynı anda devreye alacak. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, sistem sayesinde bitki koruma ürünleri, pestisit kullanımı ve zirai ilaç satışlarının elektronik ortamda takip edileceğini belirterek, uygulamanın güvenilir gıda üretimi açısından önemli bir adım olduğunu söyledi.
B reçete sistemi tüm Türkiye'de uygulanacak
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, 81 ilin tarım ve orman il müdürleriyle gerçekleştirilen çevrim içi toplantıda yeni uygulamaya ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bitkisel üretimde çevre ve insan sağlığının korunmasını amaçlayan sistem kapsamında yalnızca kayıtlı üreticilerin bitki koruma ürünlerine erişebileceğini ifade eden Yumaklı, üretim yapılan alan ve belirlenen doz kadar zirai ilaç kullanılabileceğini söyledi.
Bakan Yumaklı, "Bu sistemde sadece bitkisel üretim yapan üreticiler, bitki koruma ürününe erişebilecekler ve sadece üretim yapılan alan için satış ve kullanım mümkün olacak. Önerilen doz kadar zirai ilaç alınabilecek" dedi.

Pestisit kullanımı elektronik ortamda takip edilecek
Yeni sistemle birlikte reçeteleme, satış ve uygulama süreçlerinin dijital olarak kayıt altına alınacağını belirten Yumaklı, üreticilerin kayıtlı tarım alanları ve yetiştirdikleri ürünlere göre, Bakanlığın onayladığı dozlarda pestisit kullanabileceklerini ifade etti.
Bakan Yumaklı şöyle konuştu:
"B reçete sisteminde pestisitlerin hem reçetelendirilmesi hem satış ve uygulama aşamalarının elektronik ortamda kaydedilmesi söz konusu. Üreticilerin bizim sistemlerimizdeki kayıtlı olan tarım alanı ve ürününe göre bilimsel kriterler ışığında belirlenmiş bir şekilde ve bakanlığımızın da onayladığı kullanım dozları dikkate alınarak pestisit kullanmaları sağlanacak."

Pilot uygulamanın ardından 81 ile yayılıyor
B reçete sisteminin 12 Ocak'tan bu yana Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli'nde pilot olarak uygulandığını hatırlatan Yumaklı, hazırlık sürecinin tamamlandığını belirtti:
"1 Temmuz itibarıyla da inşallah 81 ilde eş zamanlı olarak başlayacak. Dolayısıyla burada bu kararlılığımızı, bu irademizi özellikle altını çizerek ifade etmek istiyorum. Ocak ayından bugüne kadar hakikaten çok yoğun bir şekilde çalıştık. Hızlıca müdahil olunabilir, düzeltilebilir, revize edilebilir ya da geliştirilebilir bir şekilde sistem dizayn edilmiş durumda."
Bakan Yumaklı ayrıca, "Bu bir devrim. Bu Türkiye'de pestisit anlamında bütün duvarları yıkacak, bütün problemleri çözmeye aday bir sistem" ifadelerini kullandı.

"Dezenformasyonlar olacaktır"
Yeni sistemin uygulanmasıyla bazı kesimlerin süreci olumsuz etkilemeye çalışabileceğini belirten Yumaklı, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasının Bakanlığın temel önceliği olduğunu vurgulayarak, "En başından beri hangi konu olursa olsun tek bir şey söyledim. Ben vatandaşımızın sağlığından, sağlıklı gıdasından, güvenilir gıdasından sorumlu bir bakanlığın en üstteki temsilcisi olarak bütün arkadaşlarımın bu konudaki gayretlerine, çabalarına, hedeflerine kefilim. Herhangi bir konuyu dikte ettirmeye çalışan ya da sistemi etkisiz ve işlevsiz hale getirmeye çalışan da olabilecektir. Bu yaptıklarıyla alakalı sorumluluk sahibi olan ve birinci seviyede bu ülkenin her noktasındaki vatandaşın güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlama hedefinde, amacında ve görevinde olan bir bakanlık olarak bunlara hiçbir zaman için prim vermeyeceğiz. Dolayısıyla bu dezenformasyonlar olacaktır, bu provokasyonlar olacaktır. Ancak doğru iletişim kurarak ve anlatmaktan bıkmayarak bu bakanlığın, konusunda gerçekten uzman ve yaptığı son derece kıymetli çalışanları olarak da hiç bıkmadan, usanmadan bilgilendirmelerimize devam edeceğiz." dedi.

"Bu bir devrimdir"
İl müdürlerine sistemin kesintisiz işlemesi ve olası mağduriyetlerin önlenmesi konusunda talimat veren Yumaklı, uygulamanın tarımsal üretimde önemli bir dönüm noktası olduğunu söyledi.
Yumaklı, "Şu anda aynı beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın belli olduğu, ilacı yazanın belli olduğu, kimlerin hangi amaçla hangi ürün için ne kadarlık bir alanda hangi dozda kullanılmasını düzenleyen bir sistem uygulanmaya başlandı. Bu herhangi bir uygulama değil. Bu hepinizin, bunları hayata geçirecek sizler tarafından, ülkemizin bu manadaki hedefine atılmış bir imza olacak inşallah. Dediğim gibi bu bir devrimdir. Gerçekten tarımsal üretim konusu belli çerçevelerin içerisine sokulabilecek bir şey değil ancak iklim değişikliği de dahil olmak üzere zararlıların artması, hastalıkların farklı farklı yöntemlerle önümüze gelmesi çok daha dinamik, çok daha hızlı, çok daha hassasiyet gösterilmesi gereken bir durum haline gelmiş vaziyette. Bizler de bunun için çabalıyoruz, gayret ediyoruz." dedi.
Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.