Araç sahipleri dikkat! Trafik kanunu uygulama yönetmeliği tamamlandı: Artık resmen serbest

Milyonlarca araç sahibini ilgilendiren Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği çalışmaları tamamlandı. Uzun süredir tartışma konusu olan araç içi ekranlar, hoparlörler ve telefon tutucularına ilişkin belirsizlik büyük ölçüde giderilirken, sürücülerin en çok merak ettiği konulardan biri de netlik kazandı.
İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği tamamlandı.

Araç içi ekranlar, ses sistemleri ve ön cama takılan telefon tutucularıyla ilgili kamuoyunda oluşan soru işaretlerini gidermesi beklenen düzenleme, milyonlarca sürücüyü yakından ilgilendiriyor.

Serbest hale geldi
Hazırlanan yönetmelikle birlikte, sürücünün görüşünü engellemediği ve belirlenen teknik kriterlere uygun olduğu sürece ön cama monte edilen telefon tutucularının kullanımına izin verilecek.
Yeni düzenleme yalnızca telefon tutucularını kapsamıyor. Araç içi multimedya ekranları, navigasyon sistemleri ve çeşitli aksesuarların kullanımına ilişkin teknik kurallar da yönetmelikle birlikte netleştiriliyor.
Yakında yürürlüğe girecek
Resmi Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle birlikte geçmişte sık sık tartışma konusu olan "telefon tutucu ceza sebebi mi?" sorusunun da uygulamada karşılık bulması bekleniyor.
Hazırlıkları tamamlanan yönetmeliğin, gerekli onay sürecinin ardından Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmesi bekleniyor.

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.