Hatay'da bir şoför yanında refakatçisi bulunmayan engelliyi otobüse almadı
Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde tekerlekli sandalyeli bir vatandaşa yönelik sergilenen kaba davranış, kamuoyunda büyük yankı uyandırdı. Toplu taşıma aracına binmek isteyen engelli yolcu, rampa talebi üzerine otobüs şoförünün sert ifadeleriyle karşılaştı. Olayın görüntülerinin gündem olmasının ardından yerel yönetim harekete geçerek şoför hakkında yasal süreç başlattı.
Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde tekerlekli sandalyesiyle özel halk otobüsüne binmek isteyen ortopedik engelli Salih Kara, şoförün engelli rampasını açmayı reddetmesi ve "Ben senin hizmetçin miyim?" şeklindeki kaba ifadeleriyle karşı karşıya kaldı. Yaşanan bu üzücü olay, engelli yolcunun cep telefonuyla kaydettiği görüntüleri sanal medyada paylaşmasıyla geniş yankı buldu.
Şoförün kaba tavrı tepki topladı
Reyhanlı ilçesinde hastane dönüşü durakta bekleyen 37 yaşındaki Salih Kara, araca binmek için şoförden yasal zorunluluğu olan engelli rampasını açmasını rica etti. Ancak şoför, yanında refakatçisi bulunmadığı gerekçesiyle bu talebi geri çevirerek, "Niye afra tavra yapıyorsun? Ben senin hizmetçin miyim ya niye telefonla çekiyorsun? Refakatçi gelmeden almak yasak. İstediğin yere yaz" sözleriyle engelli vatandaşa hakaret içeren bir üslupla tepki gösterdi. Bu anlar, Kara'nın telefonu tarafından kayıt altına alındı.
Belediyeden idari ve yasal süreç
Görüntülerin hızla yayılması üzerine Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, sanal medya hesabından bir açıklama yayımlayarak tepkisini dile getirdi. Başkan Öntürk, "Evet, biz bu halkın hizmetçisiyiz. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür dilerim. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok" ifadelerini kullandı. Ayrıca Öntürk, olaya karışan ulaşım hattı sahibi hakkında idari ve yasal sürecin başlatıldığını, halka yönelik hiçbir saygısız davranışın cezasız kalmayacağını belirtti. Hatay Büyükşehir Belediyesi de rampayı açmayan, kaba davranış sergileyen ve kuralları ihlal eden hat sahibi hakkında üç ayrı maddeden para cezası kesildiğini bildirdi.
Tazminat davası açmaya hazırlanıyor
Olayın derin üzüntüsünü yaşayan yüzde 87 ağır engelli Salih Kara ise yaşadıklarını şu sözlerle anlattı: "İlçede bugüne kadar hiçbir şoförle sorun yaşamamıştım ancak dün bu olayı yaşadım. Kaptandan rampayı açmasını rica ettiğimde refakatçi istedi, açamayacağını söyledi. Yanımda kimse olmadığını söylediğimde yine alamayacağını söyledi. Benimle tehditkar üslupla konuştu. Video çekmeseydim belki beni darbedecekti. Türkiye Cumhuriyeti'ne bağlı bir ilçe Reyhanlı. Burada kanunlar farklı mı işliyor? Konunun takipçisi olup, avukata vekalet verdikten sonra tazminat davası açacağım. Olur ki davayı kazanırsam, Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği'ne bağışlayacağım. Benim en çok zoruma giden, beni en derinden yaralayan şey ise çektiğim videoyu eşim küçük kızımın yanında açıp izledi. Kızım çok üzüldü ve bu beni çok yaraladı."


Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.