Sıcaklarda bunu yapanlara kötü haber! Yaz mevsimini hafif ve sağlıklı geçirmenin 4 adımı... Kilo aldırıp kas kaybettiriyor! Serinlerken sağlığınızdan olmayın

Bursa İl Sağlık Müdürlüğü'nde görevli Diyetisyen Tuğçe Ünal, yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte su tüketimi, dengeli beslenme, gıda güvenliği ve doğru pişirme yöntemlerinin önemine dikkat çekti. Ünal, özellikle sıvı kaybı ve gıda zehirlenmelerine karşı vatandaşlara önemli uyarılarda bulundu.
Bursa İl Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı Nilüfer Sağlıklı Hayat Merkezi'nde görev yapan Diyetisyen Tuğçe Ünal, yaz aylarında sağlıklı beslenme konusunda dikkat edilmesi gereken temel noktaları anlattı. Su tüketimi, dengeli beslenme, gıda güvenliği ve doğru pişirme yöntemlerine değinen Ünal, sıcak havalarda sıvı kaybına karşı tedbirli olunması gerektiğini vurguladı.
Su tüketimini ihmal etmeyin
Yaz aylarında artan sıcaklık nedeniyle vücudun önemli ölçüde sıvı ve mineral kaybettiğini belirten Ünal, "Yaz aylarında sıcaklığın artması ile birlikte vücudumuzda ciddi miktarda sıvı ve mineral kayıpları olmaktadır. Dolayısıyla yetişkin bireylerde günlük ortalama 2-2,5 litre su tüketimini öneriyoruz. Tabii ki bu kişisel farklılıklarımızdan etkilenebilir. Kişi eğer dışarıda çalışıyorsa, çok terliyorsa veya spor yapıyorsa bu rakamlar bir miktar arttırılabilir. Sıvı tüketimimizi desteklemek adına şekersiz yapılmış kompostolar, ayran, maden suyu tüketimi yine doğru birer alternatif olacaktır. Ancak gazlı içeceklerin sağlıklı beslenmede yeri yoktur ve kesinlikle su yerine geçmezler." dedi.

Dengeli beslenmeye dikkat çekti
Sağlıklı beslenmede "4 yapraklı yonca" modelini önerdiklerini ifade eden Ünal, "Bu besin grupları; et grubu, tahıllar, süt ve süt ürünleri ile sebze ve meyvelerden oluşan gruplardır. Eğer biz tabağımızda her öğünde bu dört yapraklı yoncanın en az üç yaprağından oluşan besin gruplarını bulundurabiliyorsak sağlıklı beslenmeden söz edebiliriz. Ancak yaz aylarında sık yapılan beslenme hatalarından bir tanesi de sadece meyve gibi bir tabakla öğün geçiştirilmesidir. Bu bizim dört yapraklı yonca modeline uymuyor ve tekdüze bir beslenmedir. Eğer aşırı meyve tüketimi yapılıyorsa bu bizim kan şekerimizin hızlı yükselip hızlı düşmesine, yani kan şekerimizdeki dalgalanmaların olmasına, aynı zamanda kilo artışımızın da hızlı bir şekilde olmasına sebebiyet verebilir." ifadelerini kullandı.
Ünal ayrıca hafif beslenme tercih edilirken protein tüketiminin ihmal edilmemesi gerektiğini, yetersiz protein alımının kas kaybına neden olabileceğini belirtti.

Gıda güvenliği ve doğru saklama önemli
Yaz aylarında gıda zehirlenmelerinin artabileceğine dikkat çeken Ünal, "Açıkta satılan, hijyeninden emin olmadığımız gıdalar ile soğuk zincirinin korunduğundan emin olmadığımız gıdaları tüketmemeliyiz. Tüketici olarak marketten buz dolaplarından aldığımız ürünleri evimizdeki buzdolabına taşıyıncaya kadar olan süreç içerisinde de yine dikkatli olmamızda fayda var. Sıcak yaz aylarında, marketlerin soğuk dolaplarından aldığımız ürünü en geç 1 saat içerisinde buzdolabımızda muhafaza edebiliyor olmalıyız." diye konuştu.
Pişirme ve saklama yöntemlerine de değinen Ünal, yağda kızartma yerine fırınlama, ızgara ve buharda pişirme yöntemlerinin tercih edilmesini önererek, "Yemeklerin günlük ve taze olarak pişirilmesini tavsiye ediyoruz. Eğer günlük tüketebileceğimiz miktarın üzerinde bir yemek pişirmiş isek bunu, tenceremiz oda ısısına geldikten sonraki en geç yarım saat içerisinde yine buzdolabına kaldırarak orada muhafaza edilmesini tavsiye ediyoruz." dedi.

Ücretsiz danışmanlık hizmeti veriliyor
Ünal, Sağlık Bakanlığı'na bağlı Bursa'daki 14 Sağlıklı Hayat Merkezi'nde vatandaşların diyetisyen danışmanlığının yanı sıra fizyoterapist, psikolog ve kanser taraması gibi hizmetlerden ücretsiz yararlanabildiğini sözlerine ekledi.
Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.