İlkay Gündoğan'dan çok konuşulacak ağız kapama kuralı yorumu: "Kaptan olsam çok kızardım"

Galatasaray forması giyen Türk asıllı Alman yıldız İlkay Gündoğan, A Milli Futbol Takımımızın 2026 FIFA Dünya Kupası'ndaki erken ve şok edici elenme sürecini dünyaca ünlü spor yayıncısı ESPN ekranlarında masaya yatırdı.
Türkiye'nin çeyrek asırlık uzun bir hasretin ardından büyük umutlarla katıldığı dev turnuvaya henüz grup aşamasında, üstelik sadece iki karşılaşmanın ardından veda etmesini "büyük bir dram" olarak nitelendiren tecrübeli orta saha İlkay Gündoğan, Türk halkının bu şampiyonaya beslediği yoğun hisleri dile getirdi.

Türkiye'nin gol atamadan elenmesi büyük bir sürpriz
Grup aşamasında sergilenen tablonun ve üst üste alınan mağlubiyetlerin futbol kamuoyunda derin bir şaşkınlık yarattığını ifade eden Gündoğan, en iyi üçüncülere bile kapının açık olduğu avantajlı bir statüde turnuvanın dışına itilmenin kabul edilmesinin zor olduğunu vurguladı:
"Türkiye’nin 24 yıl aradan sonra Dünya Kupası’na katılmaya hak kazanmış olması bile, halkın ne kadar istekli olduğunu ve buna ne kadar uzun süre özlem duyduğunu gösteriyor. Turnuvaya iyi bir başlangıç yapabileceğiniz ilk iki maçta, tek bir gol bile atamayıp elenmek onlar için büyük bir sürpriz ve büyük bir hayal kırıklığı oldu."

Çok tartışılan "ağız kapama" kuralı ve Almiron'un kırmızı kartı
Türkiye - Paraguay mücadelesinin en dramatik ve tartışmalı anlarından biri, Miguel Almiron'un Mert Müldür ile girdiği diyalog esnasında eliyle ağzını kapatması sebebiyle FIFA’nın yeni yürürlüğe koyduğu oyun kuralları çerçevesinde doğrudan kırmızı kartla cezalandırılması oldu. Bu katı kuralların saha içindeki uygulanabilirliğini sorgulayan yıldız isim, şu noktalara dikkat çekti:
"Dürüst olmak gerekirse, bu kural konusunda hâlâ emin değilim. Hâlâ alışmamız gereken bir şey. Elbette, rakibe karşı saldırgan ya da saygısız bir şekilde konuşuyorsanız durum %100 anlaşılabilir. Ancak ne yazık ki, oyuncuların birbirine ne söylediğini dışarıdan bakan bizler olarak asla tam olarak bilemeyeceğiz."

"Bunun arkasında ne gibi bir niyet vardı bilmiyorum. Ama kurallar uyulmak için vardır ve bu kural da bu yüzden konuldu. Dolayısıyla, sonuçta biz dışarıdan ne düşünürsek düşünelim, oyuncu sonuçlarına katlanmak zorundadır."

"Kaptan olsam çok kızardım ama bu insan doğasında var"
Kendisi gibi lider figürlerin kaptanlık yaptığı bir senaryoda, bir takım arkadaşının bu tip bir reaksiyon ya da ağız kapama hareketi yüzünden kırmızı kart görerek takımı yalnız bırakması halinde nasıl bir tepki vereceği sorusuna da açık yüreklilikle yanıt veren İlkay Gündoğan, analizi şu sözlerle tamamladı:
"Dürüst olmak gerekirse gerçekten çok kızardım ve takım arkadaşı olarak kendimi biraz yalnız hissederdim. Ancak diğer yandan bu çok yeni bir kural olduğu için, bence bir oyuncu olarak buna henüz alışmak gerekiyor."

"Geçmişte ben de bunu yaptım; bu saygısızlık amacıyla değil, sadece kameraların söylediklerimi yakalamasını istemediğim içindi. Bazen sadece şaka yapmakla kalmaz, başka şeyler hakkında konuşursunuz ve aslında bu kötü bir şey değildir. Bence bu durum biraz insan doğamızda da var; başlangıçta bu kuralı unutabiliriz."


Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.