Şampiyonlar Ligi logosundaki 8 yıldızdan biri Galatasaray'ı mı temsil ediyor?
14:33, 24/10/2017, SalıG: Güncelleme: 14:26, 04/07/2022, Pazartesi

Şampiyonlar Ligi logosundaki 8 yıldızdan biri Galatasaray'ı mı temsil ediyor?
1993-1994 sezonunda oluşturulan Şampiyonlar Ligi logosu o sezon kupaya katılan 8 ülkenin şampiyonlarını mı temsil etmektedir? Galatasaray da o sezon kupaya katılan 8 şampiyondan biridir. Bu sebeple amblemde bulunan 8 yıldızdan biri Galatasaray'ı mı temsil etmektedir?
1955 yılında
Avrupa Şampiyon Kulüpler Kupası
adıyla çift maçlı eleminasyon sistemine göre düzenlenmeye başlanan Şampiyonlar Ligi'
nde, 1992-1993
sezonuyla birlikte format değişikliğine gidilerek, organizasyonun adı
günümüzdeki şekliyle değiştirilmiştir.
1992-1993 sezonunda format ve isim değişikliğine gidilmesine rağmen
statü
, önceki sezonlardaki statüyle aynı
kalmıştır. 4'er takımlı iki grup
vardır ve grup birincileri yarı final oynamadan
direkt olarak finalde karşı karşıya gelirler. Ayrıca gruplarda galibiyete 2 puan
, beraberliğe ise 1 puan
verilmektedir.
1993-1994
sezonunda ise UEFA, statüyü değiştirmek
ve Şampiyonlar Ligi'ne özel bir logo
yaptırtmak için çalışmalar yapmıştır. Bu çalışmaların sonucunda statü; 4'er takımlı iki grubun bulunduğu
ve gruplarında ilk iki sırayı alan takımların yarı finale çıktığı
bir şekil almıştır ve daha oturaklı hale gelmiştir. Phil Clement
adlı bir tasarımcı da bugün halen Şampiyonlar Ligi'nin resmi amblemi olan; 8 adet yıldızın bir futbol topunu andıracak şekilde bir araya getirilmesiyle oluşturulan
Şampiyonlar Ligi logosunu çizmiştir.
Bir teoriye ve Phil Clement'in de Independent gazetesine verdiği röportajda söylediğine göre; logoda bulunan 8 yıldız 1993-1994 sezonunda
Şampiyonlar Ligi'ne katılan
8 ülkenin şampiyonlarını
temsil etmektedir.
1993-1994 sezonunda
Galatasaray,
Şampiyonlar Ligi'ne 1.turdan itibaren katılmıştır. Bu turda İrlanda ekibi Cork City'yi 2-1 ve 0-1
'lik galibiyetlerle eleyen temsilcimiz gruplardan önceki son tur olan 2. tura
yükselmiştir. Galatasaray 2.turda adeta tarih yazmıştır
. Elenemez denilen dünya devi Manchester United'ı deplasmanda 3-3 ve kendi sahasında aldığı 0-0'lık
skorlarla eleyen temsilcimiz, bir ilki başarıp Şampiyonlar Ligi'nde gruplara kalmıştır.

Yukarıda bahsettiğimiz teoriye göre,
Şampiyonlar Ligi logosu
da bu prensibe göre düzenlenmiş ve o tarihte Şampiyonlar Ligi’ne katılma hakkı elde eden ülke şampiyonlarını temsilen
oluşturulmuştur. Bu yıldızlardan biri, o yıl Türkiye şampiyonu olarak, yeni statüsüyle ilk Şampiyonlar Ligi’ne katılan Galatasaray’ı temsil etmektedir
. Bu teoriyi destekleyen kanıtlar
da vardır.
ilk kanıt; Şampiyonlar Ligi resmi jeneriğinde logoda bulunan 8 yıldız, yükselerek bir araya gelmektedir. İşte bu
8 yıldızdan biri de haritada Türkiye'nin bulunduğu konumdan
yükselmektedir. Diğer yıldızlar ise; Barcelona (İspanya), Monaco (Fransa) Milan (İtalya), Porto (Portekiz), Werder Bremen (Almanya), Anderlecht (Belçika) ve bir yıldız da İngiltere’den takım katılmamasına rağmen İngiltere topraklarından yükselmektedir. Bu sebeple jenerikte, Rusya’dan Spartak Moskova
katılmasına rağmen Rusya topraklarından herhangi bir yıldız
yükselmemektedir.
İkinci kanıt ise, yukarıda bahsettiğimiz, l
ogoyu tasarlayan Phil Clement
'in Independent gazetesine verdiği röportajda sarf ettiği sözlerdir. Phil Clement, logonun tasarımı hakkında şunları söylemektedir:- "It was going to be a league system culminating into eight teams who would play each other. I think that was their original idea and that's why there's eight stars.
- Çevirisi:8 takımın birbirleriyle oynayacakları bir lig sistemi olacaktı. Bu sebeple ben de logoya birbiriyle ilişkili olan 8 yıldız koydum.
- Röportajın tamamına buradan ulaşabilirsiniz:http://www.independent.co.uk/s...
Bu teorinin
gerçeği yansıtmadığını
ileri sürenler ise, o sene Şampiyonlar Ligi'ne İngiltere
'den hiç takım katılmamasına rağmen bir yıldızın da İngiltere topraklarından
geldiğini söylüyorlar.
Bu sebeple bu teoriyi ileri sürenler, logoda bulunan 8 yıldızın
Şampiyonlar Ligi'ne katılan 8 takımı değil, Avrupa'nın 8 büyük futbol ülkesini temsil ettiğini
iddia ediyorlar. Bu 8 ülkenin de İngiltere, İspanya, İtalya, Almanya, Fransa, Belçika, Portekiz ve Türkiye olduğunu ileri sürüyorlar.O yıllarda gerek Milli Takım'ın gerekse Türk Kulüplerinin
Avrupa'da
herhangi bir başarısı olmadığı
göz önüne alınırsa, Türkiye'nin Avrupa'nın 8 büyük futbol ülkesinden biri olarak görülmesinin ne kadar sağlıklı olduğu tartışmaya açıktır.
Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.