Xbox almak isteyenlere kötü haber: Xbox fiyatları ağustosta yükseliyor

Microsoft, RAM ve depolama krizinin etkisiyle Xbox konsolların fiyatlarını artırma kararı aldı. 1 Ağustos 2026’dan itibaren bazı modellerde 100 dolar, bazı modellerde ise 150 dolara varan zam uygulanacak.
Oyun konsolu pazarı son dönemde artan donanım maliyetleriyle gündemde. Bellek ve depolama parçalarında yaşanan küresel sıkıntı, yalnızca bilgisayarları değil konsolları da doğrudan etkiliyor. Microsoft’un aldığı karar, oyuncular için yeni cihaz almayı daha pahalı hale getirecek. Şirket ayrıca 2 TB depolamalı Xbox modellerinin üretimini sonlandırıyor.

Fiyatlar yükseliyor
Yeni fiyatlara göre 512 GB depolamalı Xbox Series S modeli 399 dolardan 499 dolara çıkacak. 1 TB depolamalı Series S ise 449 dolar yerine 599 dolardan satılacak. Xbox Series X 1 TB modelinin fiyatı 649 dolardan 800 dolara yükselecek.

Dijital sürümde de benzer bir artış olacak. Xbox Series X 1 TB Digital modeli 599 dolardan 750 dolara çıkacak. Zamların 1 Ağustos 2026 itibarıyla geçerli olması bekleniyor.
RAM krizi etkisi

Microsoft, kararın arkasında bellek ve depolama maliyetlerindeki hızlı artışın bulunduğunu belirtiyor. Şirkete göre bu parçaların fiyatı son artıştan bu yana 2,5 kattan fazla yükseldi.
Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.