İran'dan dünyaya yüzde 90 resti: Yeni saldırı olursa nükleer silah kapıda!

İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Sözcüsü İbrahim Rızai, ülkeye yönelik olası yeni bir saldırı durumunda uranyumun yüzde 90 oranında zenginleştirilmesinin seçenekler arasında olduğunu açıkladı. Açıklama, nükleer program tartışmalarını yeniden gündeme taşırken, yüzde 90 saflığın nükleer silah üretimine yakın seviye olarak kabul edildiği biliniyor.
İran cephesinden gelen açıklamada, olası bir askeri saldırı durumunda nükleer faaliyetlerin daha ileri seviyeye taşınabileceği mesajı verildi. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Sözcüsü İbrahim Rızai, uranyum zenginleştirme oranının yüzde 90 seviyesine çıkarılmasının değerlendirmeye alınabileceğini belirtti.
Karar Meclis gündemine taşınacak
Rızai, yaptığı değerlendirmede bu seçeneğin İran Meclisi’nde ele alınacağını ifade etti. Açıklama, ülkenin nükleer programına ilişkin tartışmaların yeniden yoğunlaşmasına neden olurken, karar sürecinin siyasi ve güvenlik boyutuyla değerlendirileceği aktarıldı.

Yüzde 90 seviyesi kritik eşik olarak biliniyor
Nükleer uzmanlıkta yüzde 90 saflıkta uranyumun, nükleer silah üretimine teknik olarak yakın bir eşik olduğu kabul ediliyor. Bu nedenle söz konusu açıklama, uluslararası güvenlik açısından dikkatle takip edilen bir gelişme olarak öne çıkıyor.
Sosyal medyada açıklama yapıldı
Açıklamanın, X Corp bünyesindeki X platformu üzerinden paylaşıldığı bildirildi. Rızai’nin mesajı, bölgesel gerilimlerin sürdüğü bir dönemde İran’ın nükleer pozisyonuna dair yeni bir işaret olarak değerlendirildi.
Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.