Perakende şirketinden dev ortaklık: 15 yıllık nükleer enerji anlaşması imzalandı

Constellation ve Walmart, toplam 176 megavatlık elektrik tedarikini kapsayan 15 yıllık nükleer enerji anlaşması imzaladı. Anlaşma, Walmart'ın ilk nükleer enerji sözleşmesi olma özelliğini taşıyor.
ABD'li enerji şirketi Constellation ile perakende devi Walmart, uzun vadeli nükleer enerji tedariki için 15 yıllık anlaşmaya imza attı. Anlaşma kapsamında Walmart'ın Illinois'teki yeni dağıtım merkezinin enerji ihtiyacı, Constellation'ın Dresden tesisindeki kapasite artışıyla karşılanacak.

15 yıllık enerji anlaşması
Constellation tarafından yapılan açıklamada, anlaşmanın toplam 176 megavatlık toptan elektrik tedarikini kapsadığı belirtildi. 30 megavatlık kapasite artışını da içeren satın alımların, 2029 ve 2030 yıllarında başlayacak iki ayrı 15 yıllık dönemi kapsadığı ifade edildi.

Yeni tesis yerine mevcut reaktörler güçlendirilecek
Illinois eyaletindeki Dresden tesisinde gerçekleştirilecek iyileştirmeler sayesinde yeni bir tesis inşa edilmeden mevcut reaktörlerin üretim kapasitesinin ve verimliliğinin artırılacağı kaydedildi. Elde edilecek temiz enerjinin, Walmart'ın yine Illinois'te yapımı süren yüksek teknolojili dağıtım merkezinin enerji ihtiyacını karşılaması hedefleniyor.

Walmart için bir ilk
Açıklamada, söz konusu anlaşmanın Walmart'ın ilk nükleer enerji sözleşmesi olduğu vurgulandı.
Ayrıca iş birliğinin, ABD'de büyük bir perakende şirketi ile bir nükleer enerji tesisi arasında yapılan ilk anlaşmalardan biri olduğu belirtildi.

Temiz enerji hedeflerine katkı sağlayacak
Anlaşmanın, Walmart'ın daha temiz enerji kaynaklarına erişimini artırmasının yanı sıra yerel enerji altyapısının güçlendirilmesine de katkı sağlamasının beklendiği ifade edildi.

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.