Türkiye dış satımda şahlandı: 49 il ihracatını artırdı, 18 il 1 milyar dolar barajını aştı!

Ticaret Bakanlığı verilerine göre Türkiye’nin 2026 yılı Nisan ayı ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 artarak 25 milyar 403 milyon dolara ulaştı. Böylece tarihin en yüksek nisan ayı ihracat verisi kaydedilirken, yılın ilk dört ayında 49 ilin ihracatını artırdığı açıklandı.
Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan verilere göre, Türkiye’nin ihracatı nisan ayında güçlü yükseliş gösterdi. Geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 22,3 artış kaydeden ihracat hacmi 25 milyar 403 milyon dolara çıkarak tüm zamanların en yüksek nisan ayı verisi oldu.
İstanbul ilk sırada yer aldı
İstanbul, 5 milyar 179 milyon dolarlık dış satımla en fazla ihracat yapan il olarak öne çıktı. Kentin ihracatı yıllık bazda yüzde 24,6 arttı. İstanbul’u 3 milyar 512 milyon dolarla Kocaeli ve 2 milyar 40 milyon dolarla İzmir takip etti.

Öne çıkan sektörler dikkat çekti
İstanbul’un ihracatında kıymetli ve yarı kıymetli taşlar ilk sırada yer aldı. Kocaeli’nde motorlu kara taşıtları sektörü öne çıkarken, İzmir’de mineral yakıtlar ve yağlar en yüksek ihracat kalemi oldu. Makine, elektrikli cihazlar, demir-çelik ve tekstil ürünleri de ihracata önemli katkı sağladı.
Avrupa ve Körfez ülkeleri ilk sıralarda
İstanbul en fazla ihracatı Birleşik Arap Emirlikleri’ne gerçekleştirirken, ABD ve Almanya diğer önemli pazarlar arasında yer aldı. Kocaeli ihracatında Almanya ilk sıraya yerleşirken, İngiltere ve İtalya da öne çıkan ülkeler oldu. İzmir ise en yüksek dış satımı Almanya’ya yaptı.
49 ilin ihracatı yükseldi
Yılın ilk dört aylık döneminde 18 ilin 1 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirdiği açıklandı. Aynı dönemde 49 ilin ihracatını artırması, üretim ve dış ticaretin Türkiye genelinde geniş tabana yayıldığını ortaya koydu.
Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.