Kalbin en büyük dostları belli oldu: Uzmanlar tek tek açıkladı

23:35, 08/06/2026, PazartesiG: Güncelleme: 23:35, 08/06/2026, Pazartesi
Kalbin en büyük dostları belli oldu: Uzmanlar tek tek açıkladı

Kalp sağlığıyla ilgili yeni bir araştırma, yıllardır önerilen “günde 5 porsiyon meyve ve sebze” kuralının tek başına yeterli olmayabileceğini ortaya koydu. Bilim insanları, flavanol bakımından zengin bazı besinlerin damar sağlığı üzerinde daha güçlü etkiler gösterebileceğini belirtirken, kalbe dost gıdaları da sıraladı.

Kalp sağlığını korumak isteyen milyonlarca kişiyi ilgilendiren yeni bir araştırma dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu. Uzmanlara göre sadece yeterli miktarda meyve ve sebze tüketmek değil, hangi besinlerin tercih edildiği de büyük önem taşıyor.

Kalp sağlığını korumak isteyen milyonlarca kişiyi ilgilendiren yeni bir araştırma dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu. Uzmanlara göre sadece yeterli miktarda meyve ve sebze tüketmek değil, hangi besinlerin tercih edildiği de büyük önem taşıyor.

Dikkat çeken araştırma

ABD ve Birleşik Krallık'ta yaklaşık 30 bin kişinin verilerinin incelendiği araştırmada, flavanol adı verilen bitki bileşiklerinin kalp ve damar sağlığı üzerinde önemli rol oynayabileceği belirtildi.

Dikkat çeken araştırmaABD ve Birleşik Krallık'ta yaklaşık 30 bin kişinin verilerinin incelendiği araştırmada, flavanol adı verilen bitki bileşiklerinin kalp ve damar sağlığı üzerinde önemli rol oynayabileceği belirtildi.

Kalbe iyi gelen besinler öne çıktı

Araştırmaya göre flavanol bakımından zengin bazı meyve ve gıdalar, damar fonksiyonlarının desteklenmesine ve kan dolaşımının iyileşmesine katkı sağlayabiliyor.

Kalbe iyi gelen besinler öne çıktıAraştırmaya göre flavanol bakımından zengin bazı meyve ve gıdalar, damar fonksiyonlarının desteklenmesine ve kan dolaşımının iyileşmesine katkı sağlayabiliyor.

Uzmanların dikkat çektiği besinler arasında şunlar yer aldı:

1- Böğürtlen


Uzmanların dikkat çektiği besinler arasında şunlar yer aldı:1- Böğürtlen

2-Yaban mersini

2-Yaban mersini

3- Kiraz

3- Kiraz

4- Erik

4- Erik

5-Kabuklu elma

5-Kabuklu elma

6- Bakla

6- Bakla

7-Yeşil çay

Araştırmacılar, bu besinlerin içerdiği flavanollerin iltihaplanmanın azaltılmasına ve damar sağlığının korunmasına yardımcı olabileceğini ifade etti.

7-Yeşil çayAraştırmacılar, bu besinlerin içerdiği flavanollerin iltihaplanmanın azaltılmasına ve damar sağlığının korunmasına yardımcı olabileceğini ifade etti.

Asıl önemli olan miktar değil, seçim

Çalışmanın en dikkat çeken sonuçlarından biri ise "ne kadar yediğinizden çok ne yediğinizin" önemli olabileceği yönündeki değerlendirme oldu.

Verilere göre günlük yaklaşık 500 miligram flavanol alımının kalp sağlığıyla ilişkilendirilen seviyeler arasında bulunduğu belirtildi.

Asıl önemli olan miktar değil, seçimÇalışmanın en dikkat çeken sonuçlarından biri ise "ne kadar yediğinizden çok ne yediğinizin" önemli olabileceği yönündeki değerlendirme oldu.Verilere göre günlük yaklaşık 500 miligram flavanol alımının kalp sağlığıyla ilişkilendirilen seviyeler arasında bulunduğu belirtildi.

Uzmanlardan önemli uyarı

Araştırmacılar, flavanol içeren besinlerin doğrudan kalp krizi veya felci önlediğinin kesin olarak kanıtlanmadığını vurguladı. Uzmanlar ayrıca tek bir besine odaklanmak yerine farklı meyve ve sebzelerin yer aldığı dengeli bir beslenme düzeninin en doğru yaklaşım olmaya devam ettiğini belirtti.

Flavanol miktarının ise ürünlerin yetişme koşulları, işlenme yöntemleri ve kişilerin bağırsak mikrobiyotası gibi birçok faktöre bağlı olarak değişebileceği ifade edildi.

Uzmanlardan önemli uyarıAraştırmacılar, flavanol içeren besinlerin doğrudan kalp krizi veya felci önlediğinin kesin olarak kanıtlanmadığını vurguladı. Uzmanlar ayrıca tek bir besine odaklanmak yerine farklı meyve ve sebzelerin yer aldığı dengeli bir beslenme düzeninin en doğru yaklaşım olmaya devam ettiğini belirtti.Flavanol miktarının ise ürünlerin yetişme koşulları, işlenme yöntemleri ve kişilerin bağırsak mikrobiyotası gibi birçok faktöre bağlı olarak değişebileceği ifade edildi.
Yorumlar
Avatar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

Sayfa Sonu
GZT
GZT Haberin Sosyal Hali.

Gündemi en anlaşılır, en hızlı ve en görsel haliyle takip etmeye hazır mısınız? GZT özel video içerikleri, nitelikli infografikleri ve fark yaratan yayıncılık anlayışıyla size sıradan haber sitelerinin ötesinde bir deneyim sunuyor. Politikadan kültüre, teknolojiden spora kadar hayatın her alanına dokunan içeriklerle, doğru bilgiye keyifli bir arayüzle ulaşın. Dijital yayıncılığın yeni yüzü GZT ile dünyaya farklı bir pencereden bakın.

Sosyal medyada bizi takip edin
Mobil Uygulamaları indirin

GZT dünyası her an yanınızda! GZT mobil uygulaması ile son dakika gelişmelerine ve özel içeriklere anında erişin. Sadece haber okumayın; izleyin, keşfedin ve paylaşın. iOS, Android ve Huawei cihazlarınıza kolayca indirebileceğiniz uygulamamızla gündemi cebinize sığdırın. Şimdi indirin, haberdar olmanın en keyifli halini kaçırmayın!

Kategoriler
Albayrak Medya

Maltepe Mahallesi Fetih Caddesi No:6 Dk:1 Topkapı, Zeytinburnu / İstanbul[email protected](0 212) 612 29 30

Albayrak Medya Siteleri
YASAL UYARI

YASAL UYARI BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz. Piyasa verileri iDealdata Finansal Teknolojiler A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. BIST hisse verileri 15 dakika gecikmelidir.

Tüm hakları saklıdır © Net Medya 2026