Orman yangınlarıyla mücadelede "dron" dönemi: Adana'daki yangında ilk kez kullanıldı
Orman Genel Müdürlüğü (OGM), orman yangınlarıyla mücadelede teknolojik devrim niteliğinde bir adım attı. Adana’nın Sarıçam ilçesinde çıkan yangında ilk kez sahada test edilen "yenilikçi dron sistemi", yangına müdahale kapasitesini ve personel güvenliğini bir üst seviyeye taşıdı.
OGM, resmi sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı açıklamada, teknolojik çözümlerin Yeşil Vatan savunmasındaki önemine vurgu yaptı. Sarıçam’da gerçekleşen yangın operasyonunda kullanılan sistemin, klasik mücadele yöntemlerine büyük bir destek sağladığı görüldü.
Başlangıç aşamasındaki yangınlar için kritik çözüm
Müdürlük tarafından paylaşılan bilgilere göre, yeni nesil dron sisteminin öne çıkan temel özellikleri şöyle:
Zorlu araziye hızlı erişim: Kara ekiplerinin ulaşmakta güçlük çektiği sarp ve engebeli noktalara kısa sürede ulaşıyor.
Yayılımı yavaşlatıyor: Yangının ilerleme istikametine köpük ve retardant (yangın geciktirici) püskürterek alevlerin hızını kesiyor.
Erken müdahale: Özellikle yangının henüz büyüme evresinde olduğu başlangıç aşamasında, ekiplere "nokta atışı" müdahale imkânı sunuyor.
Personel güvenliği: Ekiplerin doğrudan yangın hattına girmeden, uzaktan teknolojik imkânlarla müdahale etmesini sağlayarak güvenlik risklerini minimize ediyor.
"Yeşil Vatan"da inovatif savunma
OGM, açıklamasında sadece bir teknoloji kullanımından değil, teknolojik yetkinliğin nitelikli insan kaynağıyla birleştiği bir vizyondan bahsetti. İnovatif çözümlerin, orman varlıklarını koruma kararlılığında en büyük yardımcı olacağı belirtilerek, "Yeşil Vatan savunmasında teknolojiyi en üst seviyede kullanmaya devam edeceğiz" mesajı verildi.


Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.