Her gün meyve yiyorum diyenler dikkat! Meğer yıllardır yanlış olanları seçiyormuşuz: Kalbi koruyan gizli silah ortaya çıktı

Gizem Zalimalioğlu Çevik
11:34, 14/06/2026, PazarG: Güncelleme: 12:57, 14/06/2026, Pazar
Her gün meyve yiyorum diyenler dikkat! Meğer yıllardır yanlış olanları seçiyormuşuz: Kalbi koruyan gizli silah ortaya çıktı

Sağlıklı bir yaşam için uzmanlar, her gün en az 5 porsiyon meyve ve sebze tüketilmesini öneriyor. Ancak Reading Üniversitesi, Harvard Tıp Okulu ve Kaliforniya Üniversitesi’nden bilim insanlarının ortak yürüttüğü yeni bir araştırma, kalp sağlığı açısından tüm meyvelerin aynı etkiyi göstermediğini ortaya koydu. İngiltere ve ABD’de 30 binden fazla kişinin beslenme alışkanlıklarını inceleyen araştırmacılar, düzenli meyve tüketen bireylerin yalnızca yüzde 20’sinin kalp hastalığı riskini azaltabilecek düzeyde “flavanol” alabildiğini belirledi.

Sağlıklı bir yaşamın kapısını aralamak için uzmanlar her gün en az 5 porsiyon meyve ve sebze tüketilmesini tavsiye ediyor. Ancak Reading Üniversitesi, Harvard Tıp Okulu ve Kaliforniya Üniversitesi bilim insanlarının ortaklaşa yürüttüğü yeni bir araştırma, kalp sağlığı söz konusu olduğunda tüm meyvelerin aynı etkiyi göstermediğini ortaya koydu.

Sağlıklı bir yaşamın kapısını aralamak için uzmanlar her gün en az 5 porsiyon meyve ve sebze tüketilmesini tavsiye ediyor. Ancak Reading Üniversitesi, Harvard Tıp Okulu ve Kaliforniya Üniversitesi bilim insanlarının ortaklaşa yürüttüğü yeni bir araştırma, kalp sağlığı söz konusu olduğunda tüm meyvelerin aynı etkiyi göstermediğini ortaya koydu.

İngiltere ve ABD'de 30 binden fazla katılımcının beslenme alışkanlıklarını inceleyen uzmanlar, her gün düzenli meyve yiyenlerin bile sadece yüzde 20'sinin kalp hastalığı riskini azaltacak düzeyde "flavanol" tükettiğini belirledi. Vücuttaki zararlı serbest radikalleri nötralize eden ve kalp-damar sağlığını destekleyen bu doğal bileşiği almak için, toplam tüketim miktarından ziyade doğru meyve seçiminin kritik önem taşıdığı vurgulandı. İşte kalp sağlığını koruyan o 'gizli silahlar'

İngiltere ve ABD'de 30 binden fazla katılımcının beslenme alışkanlıklarını inceleyen uzmanlar, her gün düzenli meyve yiyenlerin bile sadece yüzde 20'sinin kalp hastalığı riskini azaltacak düzeyde "flavanol" tükettiğini belirledi. Vücuttaki zararlı serbest radikalleri nötralize eden ve kalp-damar sağlığını destekleyen bu doğal bileşiği almak için, toplam tüketim miktarından ziyade doğru meyve seçiminin kritik önem taşıdığı vurgulandı. İşte kalp sağlığını koruyan o 'gizli silahlar'

1- Mürdüm eriği


1- Mürdüm eriği

2- Kızılcık

2- Kızılcık

3- Böğürtlen

3- Böğürtlen

4- Yeşil çay

4- Yeşil çay

5- Bakla

5- Bakla

6- Kiraz

6- Kiraz

7- Elma

7- Elma

8 - Çilek

8 - Çilek

9- Yaban mersini

9- Yaban mersini

10 - Barbunya

10 - Barbunya

İlaç kullananlar ve hassas bünyeler için uyarılar

Haberde her meyvenin kendine has faydaları sıralanırken, bazı porsiyonlama kurallarına ve risklere de değinildi. Örneğin, bağışıklığı ve göz sağlığını destekleyen greyfurtun, bazı kolesterol ilaçlarının (statinler) karaciğerde parçalanmasını engelleyerek vücutta tehlikeli seviyelere ulaşmasına yol açabileceği bildirildi. Bu nedenle ilaç kullanan bireylerin greyfurt tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmaları gerektiği ifade edildi. Benzer şekilde, sindirime yardımcı olan şeftalinin yüksek sorbitol ve fruktoz içeriği nedeniyle hassas bağırsak sendromu (IBS) olan kişilerde şişkinliğe yol açabileceği, asidik yapıya sahip portakal ve ananasın ise diş minesini korumak adına yemeklerin bir parçası olarak tüketilmesi gerektiği tavsiye edildi.

İlaç kullananlar ve hassas bünyeler için uyarılarHaberde her meyvenin kendine has faydaları sıralanırken, bazı porsiyonlama kurallarına ve risklere de değinildi. Örneğin, bağışıklığı ve göz sağlığını destekleyen greyfurtun, bazı kolesterol ilaçlarının (statinler) karaciğerde parçalanmasını engelleyerek vücutta tehlikeli seviyelere ulaşmasına yol açabileceği bildirildi. Bu nedenle ilaç kullanan bireylerin greyfurt tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmaları gerektiği ifade edildi. Benzer şekilde, sindirime yardımcı olan şeftalinin yüksek sorbitol ve fruktoz içeriği nedeniyle hassas bağırsak sendromu (IBS) olan kişilerde şişkinliğe yol açabileceği, asidik yapıya sahip portakal ve ananasın ise diş minesini korumak adına yemeklerin bir parçası olarak tüketilmesi gerektiği tavsiye edildi.
Yorumlar
Avatar

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.

Sayfa Sonu
GZT
GZT Haberin Sosyal Hali.

Gündemi en anlaşılır, en hızlı ve en görsel haliyle takip etmeye hazır mısınız? GZT özel video içerikleri, nitelikli infografikleri ve fark yaratan yayıncılık anlayışıyla size sıradan haber sitelerinin ötesinde bir deneyim sunuyor. Politikadan kültüre, teknolojiden spora kadar hayatın her alanına dokunan içeriklerle, doğru bilgiye keyifli bir arayüzle ulaşın. Dijital yayıncılığın yeni yüzü GZT ile dünyaya farklı bir pencereden bakın.

Sosyal medyada bizi takip edin
Mobil Uygulamaları indirin

GZT dünyası her an yanınızda! GZT mobil uygulaması ile son dakika gelişmelerine ve özel içeriklere anında erişin. Sadece haber okumayın; izleyin, keşfedin ve paylaşın. iOS, Android ve Huawei cihazlarınıza kolayca indirebileceğiniz uygulamamızla gündemi cebinize sığdırın. Şimdi indirin, haberdar olmanın en keyifli halini kaçırmayın!

Kategoriler
Albayrak Medya

Maltepe Mahallesi Fetih Caddesi No:6 Dk:1 Topkapı, Zeytinburnu / İstanbul[email protected](0 212) 612 29 30

Albayrak Medya Siteleri
YASAL UYARI

YASAL UYARI BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz. Piyasa verileri iDealdata Finansal Teknolojiler A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. BIST hisse verileri 15 dakika gecikmelidir.

Tüm hakları saklıdır © Net Medya 2026