Türk dünyasında sınırları kaldıran e-ticaret anlaşması Resmî Gazete'de yayımlandı

Türkiye ve diğer Türk devletleri arasındaki ticari ilişkilerde yepyeni bir sayfa açılıyor. Dijital dünyadaki ekonomik sınırları ortadan kaldırmayı hedefleyen kritik kanun, bugün Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girme yolunda dev bir adım attı. Bu yenilik, bölgedeki milyonlarca tüketiciyi, girişimciyi ve dev işletmeleri doğrudan ilgilendiriyor.
Üçüncü büyük onay Türkiye'den geldi
Türk Devletleri Teşkilatı çatısı altında birleşen ülkelerin hükümetleri arasında imzalanan "Dijital Ekonomi Ortaklık Anlaşması" için iç hukuk süreçleri hızla işliyor. Alınan kararla birlikte, Azerbaycan ve Özbekistan'ın ardından anlaşmayı meclisinden ve iç onay mekanizmalarından geçiren üçüncü ülke Türkiye oldu. Gözler şimdi, sürecin tamamlanması ve kuralların tam anlamıyla hayata geçmesi için Kırgızistan ile Kazakistan'ın atacağı resmi adımlara çevrildi. Tüm ülkelerin onay sürecini bitirmesiyle dev anlaşma resmen yürürlüğe girecek.

İnternetten alışveriş ve dijital hizmetlerde neler değişecek?
Bu tarihi mutabakat ile sadece devletler arası değil, vatandaşlar ve şirketler arası dijital etkileşim de zirveye çıkacak. Sınır ötesi e-ticaretin önündeki bürokratik engeller bir bir kalkarken, ortak kurallar sayesinde daha hızlı ve güvenli bir dijital alışveriş ortamı tesis edilecek. İşletmeler ve KOBİ'ler artık kardeş ülkelerin dijital pazarlarına çok daha kolay ve masrafsız erişebilecek.
- Günlük hayatı ve ticareti derinden etkileyecek anlaşmanın en çok dikkat çeken detayları ise şöyle sıralanıyor:
- Uluslararası para transferleri ve elektronik ödemelerde kesintilerin/engellerin asgariye indirilmesi,
- Gümrük ve lojistik süreçlerinde kağıtsız ticaret uygulamalarına geçiş,
- Hızlı teslimat ağlarının kurulması ve e-fatura sistemlerinin ülkeler arası entegrasyonu,
- Vatandaşların çevrimiçi alışverişlerde korunmasına yönelik ortak tüketici hakları,
- Kişisel verilerin güvenliği ve artan siber saldırılara karşı siber güvenlik alanında ortak savunma adımları.

2024 Bişkek Zirvesi'nden küresel teknoloji gücüne
Hatırlanacağı üzere bu vizyoner anlaşmanın temelleri, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da bizzat katılım gösterdiği 6 Kasım 2024 tarihli Türk Devletleri Teşkilatı 11. Zirvesi'nde (Bişkek) atılmıştı.
Uzmanlara göre bu adım, sadece bölgesel bir ekonomik iş birliği olmakla kalmıyor. Ortak kültürel ve tarihi değerleri paylaşan devletlerin, hızla dijitalleşen dünya ekonomisinde kuralları başkalarının koymasını beklemeden kendi oyun planlarını kurmaları anlamına geliyor. Gelişen teknolojik altyapı ve teşvik edilen inovasyon projeleriyle birlikte Türk dünyasının, küresel e-ticaret ve teknoloji pazarında söz sahibi entegre bir güce dönüşmesi hedefleniyor.

Sitemizde paylaştığınız yorumlar, diğer kullanıcılar için değerli bir kaynaktır. Lütfen farklı görüşlere ve diğer kullanıcılara saygılı olun. Kaba, saldırgan, aşağılayıcı veya ayrımcı ifadeler kullanmaktan kaçının.